I Svelvik har har tatt i bruk varslingssystemet Varsling24. Det betyr at innbyggere i et definert område kan få informasjon om hendelser via SMS, talemeldinger på fasttelefon eller e-post.

Når blir systemet brukt?

Kommunen informerer innbyggerne via SMS/talemelding/e-post ved hendelser der dette er hensiktsmessig. Det kan være ved vannavstengning, stengte veier, evakuering, generelle servicemeldinger og andre forhold som krever rask informasjon.

Kan vi nå deg?

Det finnes to ulike registre som benyttes for å nå deg som innbygger:

www.norge.no/oppdater-kontaktinformasjon  I dette felles nasjonale kontaktregisteret anbefaler vi å legge inn både mobiltelefon og e-postadresse da mange henvendelser fra det offentlige vil foregå her i fremtiden. Adressen din blir hentet fra andre systemer og er ikke synlig på Norge.no

Dersom du tidligere har logget inn på en offentlig tjeneste via ID-Porten finnes du allerede i kontakt og reservasjonsregisteret.

www.varslemeg.no kan du legge inn andre adresser i Svelvik som du vil bli varslet på.  

Klikk på  «Tilleggsoppføring/næring» dersom du vil legge til adressen på:

a)  Bostedsadresse og tilleggspersoner på denne adressen
b)  Fritidsbolig i Svelvik
c)  Jobb-adressen din (i Svelvik)
d)  Hybeladresse  (i Svelvik)
e)  Adressen til personer som du har ekstra omsorg for i Svelvik (som foreldre, personer i bofellesskap osv.)

Bedrifter

Bedrifter må registrere nøkkelpersoner ved å gå inn på lenken www.varslemeg.no velg «Tilleggsoppføring/næring». (Telefonnummer til bedrifter kan ikke hentes fra andre kanaler.)

Ofte stilte spørsmål

For nærmere informasjon se også ofte stilte spørsmål om varsling